W postulatach dotyczących transportu publicznego, pojawiła się propozycja zwiększenia liczby kursów autobusowych - wskazano m. in. Puławską, Poleczki oraz Kłobucką. Program Mobilny Ursynów to także zadaszenia stacji metra oraz korekta połączeń autobusowych, w tym m. in. przywrócenie linii 195, dodatkowa linia obsługująca Kłobucką (w stronę Ursynowa), Poloneza, a także wydłużenie linii 239 w głąb Zielonego Ursynowa w stronę Baletowej. Dla spraw związanych poprawą obsługi autobusowej w pierwszej kolejności powinny zostać przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami – podkreślali podczas spotkania wnioskodawcy. Propozycje programowe w zakresie transportu publicznego uzupełnia pomysł wprowadzenia darmowego biletu dla uczniów szkół średnich i studentów oraz budowa dwóch nowych parkingów P+R .
Ważnym elementem „Mobilnego Ursynowa” są także propozycje w zakresie infrastruktury rowerowej. Wskazano postulat „domknięcia” istniejącej infrastruktury, poprzez budowę tras rowerowych w kilku lokalizacjach (Romera, Herbsta, Jastrzębowskiego, Surowieckiego, Bartóka, Poloneza, Gandhi, Kiedacza, Nugat, Wilczy Dół, Stryjeńskich, Ciszewskiego, Płaskowickiej przy POW). Jednym z postulatów jest także remont istniejących dróg rowerowych, wskazano ulice: Pileckiego, Poleczki, Rosoła oraz Ciszewskiego. Przedstawiciele KKW Otwarty Ursynów Polska 2050 widzą także potrzebę zwiększenia na Ursynowie liczby stacji Warszawskiego Roweru Publicznego Veturilo, wskazując możliwe lokalizacje: skrzyżowanie ul. Ciszewskiego i al. KEN oraz ul. Rosoła i ul. Gandhi.