Jak się okazało część z nich została uwzględniona, a sam projekt uległ modyfikacjom.We wrześniu drogowcy przedstawili swoją wizję przedłużenia ulicy Indiry Gandhi. Zaproponowano wybudowanie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Przy ulicach Gandhi i Polskie Drogi miało powstać rondo turbinowe. Plan zakładał przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z Pileckiego, przy rondzie i na wysokości terenu zielonego obok bloku Alternatywy 6. Przy ulicach Alternatywy i Pustułeczki przewidywana była budowa skrzyżowania, ale bez możliwości lewoskrętów ze względu na bliskość ulicy Płaskowickiej. Przy jezdniach miały powstać zatoki autobusowe. Wzdłuż ulicy – zarówno po lewej jak i prawej stronie zaprojektowane zostały chodniki i ścieżki rowerowe, a także 90 ogólnodostępnych ukośnych stanowisk parkingowych. Przy wyjeździe na ulicę Pileckiego powstać miały dwa pasy do skrętu w lewo, jeden do jazdy na wprost i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Sama nawierzchnia jezdni miała być „cicha”.
Mieszkańcom niektóre elementy projektu nie spodobały się. Prosili między innymi o likwidację zatok autobusowych, zwężenie ulicy do jednego pasa ruchu w każdym kierunku, zainstalowanie wysepek przed przejściami dla pieszych oraz wnosili o przeniesienie przejścia, które na projekcie znajdowało się na wysokości budynku Alternatywy 6.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wszystkie uwagi mieszkańców skrupulatnie notował i tak oto powstał poprawiony projekt ulicy. Uwzględniono w nim większość uwag wniesionych przez mieszkańców obecnych na spotkaniu. Co zmieniło się w projekcie?
Aby poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych, ścieżki rowerowe zostały oddzielone od chodników pasem zieleni o szerokości 1,5 metra. Przystanki autobusowe zaplanowano na pasie jezdni, zamiast przystanków w zatokach. Zaprojektowany został przejazd rowerowy przy przejściu dla pieszych w rejonie przystanków. Ponadto w projekcie znalazło się dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów na skrzyżowaniu ulic Alternatywy i Pustułeczki.
Zmieniony projekt trafił teraz na biurko miejskiego inżyniera ruchu. Zmiany będą wprowadzone, jeżeli inżynier zaakceptuje wniesione poprawki.
Przypomnijmy, że ZMID przedłuży ulicę jedynie do miejsca Alternatywy/Pustułeczki. Samo połączenie z Płaskowickiej wykonane zostanie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Prace ZMID rozpoczną się wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie zaplanowane jest na 2016 rok.