Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Czy parking przy ursynowskim urzędzie powinien być częściowo płatny?

28-02-2024 21:09 | Autor: Andrzej Tietz (Otwarty Ursynów)
Parking przy Urzędzie Dzielnicy na Ursynowie jest cały czas zapełniony samochodami - zarówno w dni robocze, jak i w weekend. Nieważne, czy chce się załatwić sprawę w urzędzie, czy się w nim pracuje, znalezienie miejsca graniczy często z cudem. Jedną z głównych przyczyn tego problemu jest traktowanie tego miejsca jako miejsca do przesiadki z samochodu na inne środki transportu. Niestety, praktyka ta utrzymuje się od lat, mimo uruchomienia parkingu P przy skrzyżowaniu ul. Ciszewskiego i Al. KEN. Nawet rozbudowa miejsc postojowych, związana z oddaniem do użytku publicznego Ursynowskiego Centrum Kultury w 2021 roku, nie przyniosła poprawy.

W przestrzeni internetowej rozgorzała w ostatnim czasie debata, jak ten problem rozwiązać. Wielu mieszkańców podkreśla konieczność wprowadzenia opłat za długotrwały postój. Zwolnieni z ponoszenia kosztów za korzystanie z parkingu na określony czas byliby petenci Urzędu Dzielnicy i Urzędu Wojewódzkiego, czy też sami pracownicy. Warto zauważyć, że nie jest to pierwszy raz, kiedy ten problem jest podnoszony - z podobnym postulatem występował Piotr Skubiszewski (obecnie Otwarty Ursynów) w 2014 i 2017 r., a przed nim w 2007 r. radna Katarzyna Polak.

Wprowadzenie opłat faktycznie może okazać się dobrym pomysłem. Tego typu strategia mogłaby długofalowo zniechęcić wielu kierowców do parkowania samochodu na czas pracy pod Ratuszem. Jednocześnie liczba miejsc dostępnych dla petentów Urzędu znacznie by się poprawiła, co umożliwiłoby łatwiejsze załatwianie spraw mieszkańcom z rejonów Ursynowa, w których komunikacja nie jest jeszcze tak dobrze rozwinięta.

Jednakże należy dostrzec negatywne skutki tego rozwiązania. Osoby korzystające obecnie z parkingu przy urzędzie jako miejsca przesiadkowego będą szukać innych miejsc w okolicy, np. w Imielinie lub Na Skraju. Pogłębi to istniejący już problem z ograniczoną dostępnością miejsc parkingowych na małych osiedlowych uliczkach. Wprowadzenie opłat za postój pod Urzędem Dzielnicy może w końcowym efekcie uderzyć w mieszkańców okolicznych osiedli

Problem rosnącej liczby samochodów w Warszawie będzie w ciągu najbliższych lat narastał. Istotne jest zatem opracowanie skutecznego rozwiązania, które znalazłoby kompromisowe rozwiązanie. Konieczny jest rozwój transportu publicznego (BUS i Tramwaj, a może nawet powrót do koncepcji trojlebusu na ul. Puławskiej) oraz rozbudowa na Ursynowie sieci parkingów P+R (co najmniej dwóch nowych parkingów P+R dla Ursynowa (wzdłuż ul. Puławskiej oraz w obszarze południowej części Ursynowa, najlepiej umieścić parking przy wjeździe na ul. Korbońskiego). Kolejny, bardzo duży i wyremontowany, znajduje się przy ul. Ciszewskiego.

Otwarty Ursynów opowiada się za zrównoważonym rozwojem naszej Dzielnicy. Zależy nam na długofalowych rozwiązaniach, które znacząco poprawią komfort życia na Ursynowie. Zachęcamy do kontaktu: stowarzyszenie@otwartyursynow.pl.

Wróć