Najbliższa Komisja Architektury i Ochrony Środowiska poświęcona zostanie konsultacjom w sprawie ulicy Jeżewskiego. Przedstawionych zostanie pięć wariantów dotyczących ulic Jeżewskiego i Wańkowicza. Chodzi o to, by skupić się na poprawie bezpieczeństwa, bo obecna sytuacja prowadzi do wielu niebezpiecznych zajść z udziałem kierowców i pieszych. Ulica Jeżewskiego stała się regularnym parkingiem, a samochody często ograniczają widoczność użytkownikom drogi.
– Jako radni chcieliśmy zapytać mieszkańców jakie ich zdaniem rozwiązania są najbardziej korzystne. Stąd zaproszenie dla mieszkańców Kabat. Mam nadzieję, że przyjdzie dużo osób, które będą chciały wyrazić swoją opinię – mówi Krystian Malesa, radny dzielnicy Ursynów.
Jakie propozycje dla mieszkańców zostały przygotowane dla mieszkańców?
Wariant I
Ruch samochodowy odbywa się na ogólnych zasadach w układzie dotychczasowym: ulica Wańkowicza jest drogą dwukierunkową i ulica Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni.
Wariant II
Ruch samochodowy odbywa się na ogólnych zasadach w układzie dotychczasowym: ul. Wańkowicza jest drogą dwukierunkową i ul. Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni z możliwością zaparkowania na poszerzonym chodniku w miejscach do tego przeznaczonych, z wyłączeniem miejsc na wysokości wyjazdów z osiedla, przejść dla pieszych i zieleni – drzew i krzewów. Szerokość chodnika w tym wariancie zmienna od 7 do 2 metrów. Ograniczenie całkowite parkowania na jezdni – dopuszczone jedynie na poszerzonym chodniku.
Wariant III
Ulica Wańkowicza jest drogą jednokierunkową z południa na północ i ulica Jeżewskiego jest drogą dwukierunkową z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni z możliwością zaparkowania na poszerzonym chodniku w miejscach do tego przeznaczonych z wyłączeniem miejsc na wysokości wyjazdów z osiedla, przejść dla pieszych i zieleni – drzew i krzewów. Szerokość chodnika w tym wariancie zmienna od 7 do 2 metrów. Ograniczenie całkowite parkowania na jezdni – dopuszczone jedynie na poszerzonym chodniku.
Wariant IV
Ulica Wańkowicza jest drogą jednokierunkową z południa na północ i ulica Jeżewskiego jest drogą jednokierunkową z ruchem od Rosoła do al. KEN z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni na wysokości wyjazdów z osiedla i przejść dla pieszych. Na wysokości przejść dla pieszych proponuje się zawężenia jezdni do 3,5 metra.
Wariant V
Ulica Wańkowicza jest drogą dwukierunkową, a ulica Jeżewskiego jest drogą jednokierunkową z ruchem od Rosoła do Wańkowicza. Na odcinku od Wańkowicza do al. KEN ruch dwukierunkowy z ograniczeniem parkowania po północnej stronie jezdni na wysokości wyjazdów z osiedla i przejść dla pieszych. Na wysokości przejść dla pieszych proponuje się zawężenia jezdni do 3,5 metrów.
Powyższe rozwiązania będą jutro poddane pod dyskusję mieszkańców. Nie jest jednak powiedziane, że w życie ma wejść któraś z konkretnych propozycji. Radny Krystian Malesa, liczy na to, że pojawią się być może inne postulaty ze strony mieszkańców warte rozważenia. Dlatego tak ważna jest obecność mieszkańców Kabat na jutrzejszym spotkaniu.
Przypominamy: 7 października, Urząd Dzielnicy Ursynów godzina 18:00. Jeżeli ktoś nie ma możliwości dotarcia na spotkanie proszony jest o bezpośredni kontakt z radnym Krystianem Malesą poprzez stronę www.facebook.com/krystianmalesa