W programie przeglądu klasyki kina włoskiego znalazły się piękne rekonstrukcje cyfrowe dwóch arcydzieł najsłynniejszego nurtu w tej kinematografii: neorealizmu – „Cudu w Mediolanie” Vittoria De Siki, z roku 1951, i o trzy lata młodszej, nagrodzonej Oscarem „La Strady” Federico Felliniego. Przed projekcjami tych filmów znana historyczka kina i italianistka Anna Osmólska-Mętrak oraz znakomity reżyser Janusz Zaorski zastanawiali się, w jakim stopniu przynależały one do neorealizmu (oczywiście przedtem przypomnieli, czym był ten społecznie zaangażowany nurt), a w jakim się z niego wyłamywały, dryfując ku autorskiemu kinu poetyckiemu. Pokaz „La Strady” zadedykowali nieżyjącej wybitnej badaczce dorobku Felliniego, prof. Marii Kornatowskiej, autorki głośnej ksiązki „Fellini”.
Obie rozmowy Anny Osmólskiej-Mętrak i Janusza Zaorskiego były frapujące, pełne ciekawych informacji, a przy tym nie pozbawione lekkości i dowcipu.
Przegląd zakończył się pokazem również zrekonstruowanego cyfrowo „Wywiadu” – filmu Felliniego ze schyłkowego okresu jego twórczości, zrealizowanego w roku 1987.