Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Modernizacja toru łyżwiarskiego na Stegnach

17-01-2024 21:44 | Autor: MB
Na torze łyżwiarskim w Ośrodku Stegny swoją przygodę z łyżwiarstwem zaczęło wiele warszawianek i wielu warszawiaków. Oddany w 1980 roku obiekt potrzebuje gruntownej przebudowy. Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski i minister sportu i turystyki Sławomir Nitras ogłosili, że do końca 2027 roku w tym miejscu powstanie nowa hala z torem do łyżwiarstwa szybkiego.

– Ten tydzień upływa nam pod znakiem sportu. Wcześniej spotkaliśmy się na Nowej Skrze, dzisiaj na torze na Stegnach. Bardzo się cieszę, że możemy ogłosić dobre wieści dotyczące tego, że tor łyżwiarski poddamy kompletnej przebudowie i wreszcie będzie zadaszony. Zabiegaliśmy o to od lat. Poprzedni rząd obiecywał, później się z tego wycofywał – mówił prezydent m. st. Warszawy Rafał Trzaskowski. – Polska i Warszawa potrzebuje nowoczesnego toru, dlatego bardzo się cieszę, że możemy tę inicjatywę zrealizować razem z panem ministrem i Ministerstwem Sportu i Turystyki – dodał prezydent.

Służył przez ponad 40 lat

Tor łyżwiarski w Ośrodku Stegny oddany został do użytku w styczniu 1980 roku. W tamtym czasie był to trzeci tego typu obiekt łyżwiarski w Polsce. Dodatkowo wewnątrz toru łyżwiarskiego ulokowane zostały dwa mniejsze lodowiska, przez co wiele osób jeszcze chętniej korzystało z obiektu.

Tor łyżwiarski na Stegnach zasłynął także jako arena wielkich wydarzeń rangi międzynarodowej i ogólnopolskiej w łyżwiarstwie szybkim. Zorganizowano tam m. in. Mistrzostwa Świata, Puchar Świata, Mistrzostwa Polski. XXXII Mistrzostwa Polski w Wieloboju Sprinterskim oraz Mistrzostwa Polski Masters były ostatnimi zawodami w Ośrodku Stegny, które odbyły się w 2014 r.

– Cieszę się, że po prawie 50 latach tor na Stegnach doczeka się gruntowej modernizacji. Wiem, że to dopiero pierwszy etap, ale władze Warszawy już planują kolejne etapy modernizacji całego kompleksu. W 2027 roku, żeby zobaczyć duże zawody międzynarodowe, rangi mistrzowskiej na poziomie europejskim, a może i światowym, nie trzeba będzie jeździć do Sanoka, Gdańska czy Tomaszowa, tylko zobaczymy je w Warszawie. Poza tym wierzę, że na tym zmodernizowanym torze wychowamy kolejne pokolenia olimpijczyków – mówił minister sportu i turystki Sławomir Nitras. – Mogę zapewnić, że jeśli chodzi o sport w Warszawie i budowę obiektów sportowych oraz wsparcie państwa dla inwestycji infrastrukturalnych sportowych w stolicy i okolicach, to złe czasy się skończyły. Teraz idą dobre czasy – dodał minister.

Tor łyżwiarski w 2027

Dzięki wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki pierwszym etapem modernizacji Ośrodka Stegny będzie rozbiórka istniejącej zabudowy oraz budowa hali z torem do łyżwiarstwa szybkiego wraz z zapleczem treningowym i administracyjnym, a także dwa lodowiska do łyżwiarstwa figurowego, short tracku i hokeja (do czasu wybudowania docelowej hali) o wymiarach 30 m x 60 m. Dofinansowanie z budżetu Ministerstwa Sportu i Turystyki wyniesie ponad 72 miliony złotych.

Miasto Warszawa podpisało umowę z ministerstwem, a już wiosną zostanie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj na wykonawcę inwestycji.

– Prace projektowe wraz z pozwoleniem na budowę potrwają do jesieni przyszłego roku. A już z końcem 2027 roku z nowego obiektu mogli korzystać sportowcy i mieszkańcy Warszawy – dodaje Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m. st. Warszawa.

Tor łyżwiarski dzisiaj

W Ośrodku Stegny znajduje się jeden z zaledwie czterech działających sztucznych torów łyżwiarskich w Polsce. Można z niego korzystać zarówno zimą – na łyżwach, jak i latem – na rolkach. Tor ma 400 metrów długości i 11 metrów szerokości, a lodowisko hokejowe powierzchnię 1800 m kw. Na torze i lodowisku można spróbować swoich sił w jeździe figurowej na łyżwach, gry w hokeja, zobaczyć trening panczenistów, czy pojeździć rekreacyjnie.

Niestety czterdziestoletnia infrastruktura jest już wysłużona, co powoduje wiele awarii, a obiekt wymaga licznych prac naprawczych i remontowych.

Wróć