Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Przedłużenie Indiry Gandhi – ZMID zmienia projekt

21-10-2015 23:30 | Autor: Agnieszka Pająk-Czech
Na początku września w siedzibie Urzędu Dzielnicy Ursynów odbyły się konsultacje dotyczące przedłużenia ulicy Indiry Gandhi, przeprowadzone przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Na spotkaniu przedstawiony został wstępny projekt, do którego mieszkańcy wnieśli sporo uwag.

Jak się okazało część z nich została uwzględniona, a sam projekt uległ modyfikacjom.We wrześniu drogowcy przedstawili swoją wizję przedłużenia ulicy Indiry Gandhi. Zaproponowano wybudowanie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu. Przy ulicach Gandhi i Polskie Drogi miało powstać rondo turbinowe. Plan zakładał przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z Pileckiego, przy rondzie i na wysokości terenu zielonego obok bloku Alternatywy 6. Przy ulicach Alternatywy i Pustułeczki przewidywana była budowa skrzyżowania, ale bez możliwości lewoskrętów ze względu na bliskość ulicy Płaskowickiej. Przy jezdniach miały powstać zatoki autobusowe. Wzdłuż ulicy – zarówno po lewej jak i prawej stronie zaprojektowane zostały chodniki i ścieżki rowerowe, a także 90 ogólnodostępnych ukośnych stanowisk parkingowych. Przy wyjeździe na ulicę Pileckiego powstać miały dwa pasy do skrętu w lewo, jeden do jazdy na wprost i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Sama nawierzchnia jezdni miała być „cicha”.

Mieszkańcom niektóre elementy projektu nie spodobały się. Prosili między innymi o likwidację zatok autobusowych, zwężenie ulicy do jednego pasa ruchu w każdym kierunku, zainstalowanie wysepek przed przejściami dla pieszych oraz wnosili o przeniesienie przejścia, które na projekcie znajdowało się na wysokości budynku Alternatywy 6.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wszystkie uwagi mieszkańców skrupulatnie notował i tak oto powstał poprawiony projekt ulicy. Uwzględniono w nim większość uwag wniesionych przez mieszkańców obecnych na spotkaniu. Co zmieniło się w projekcie?

Aby poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych, ścieżki rowerowe zostały oddzielone od chodników pasem zieleni o szerokości 1,5 metra. Przystanki autobusowe zaplanowano na pasie jezdni, zamiast przystanków w zatokach. Zaprojektowany został przejazd rowerowy przy przejściu dla pieszych w rejonie przystanków. Ponadto w projekcie znalazło się dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów na skrzyżowaniu ulic Alternatywy i Pustułeczki.

Zmieniony projekt trafił teraz na biurko miejskiego inżyniera ruchu. Zmiany będą wprowadzone, jeżeli inżynier zaakceptuje wniesione poprawki.

Przypomnijmy, że ZMID przedłuży ulicę jedynie do miejsca Alternatywy/Pustułeczki. Samo połączenie z Płaskowickiej wykonane zostanie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Prace ZMID rozpoczną się wiosną przyszłego roku, a ich zakończenie zaplanowane jest na 2016 rok.

Wróć