Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Rozmawiamy z Maciejem Wyszyńskim, wieloletnim radnym Warszawy

03-04-2024 21:33 | Autor: red.
Na pikniku „Na Zdrowie” przed budynkiem Urzędu Dzielnicy Ursynów spotykam się z Przewodniczącym Rady Społecznej SP ZOZ Warszawa Ursynów Maciejem Wyszyńskim, który również jest Radnym Miasta Warszawy.

PASSA: Dzień dobry, widzę, że przewodniczący Rady Społecznej czynnie wspomaga działalność SPZOZ Warszawa-Ursynów.

MACIEJ WYSZYŃSKI: Jest to moim obowiązkiem, jestem przewodniczącym rady społecznej od kilku kadencji i nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie nie uczestniczę w promocji ursynowskiej publicznej ochrony zdrowia. Nasze przychodnie są w trakcie reorganizacji i ich dostępność dla mieszkańców cały czas się poprawia. Nieustannie szukamy skutecznej metody by mieszkańcy mieli jak najlepszy dostęp do publicznej ochrony zdrowia. Pod przewodnictwem nowej szefowej SPZOZ Warszawa-Ursynów Pani Magdaleny Banach, jednostka nabrała wiatru w żagle, widać zmianę w zarządzaniu i podejściu do pracowników. W tak trudnych czasach pozyskania personelu medycznego udaje się utrzymać obsługę pacjentów na satysfakcjonującym poziomie medycznym w ursynowskim ZOZie.

Co się zmienia i w jaki sposób poprawiacie dostępność do lekarzy?

Staramy się, by każdy mieszkaniec Ursynowa miał blisko do przychodni lekarskiej. W strukturach ZOZu jest aktualnie 6 placówek usytuowanych praktycznie w każdej części Ursynowa. Od placówek na Zielonym Ursynowie przy ul Kajakowej, gdzie również znajduje się szpital jednego dnia, poprzez przychodnię przy ul. Samsonowskiej, gdzie znajduje się poradnia terapii uzależnień oraz przychodnia przy ul Kłobuckiej (POZ). W centrum Ursynowa mamy przychodnie przy ul. Zamiany, przy ul. Romera oraz przy ul. Na Uboczu. W zakresie dostępności znaczącym osiągnięciem w obecnej kadencji jest uruchomienie telefonicznej rejestracji i obsługi pacjentów tzw. Call Center. Pod jednym numerem telefonu 22 33 44 666 możemy zapisać się do wybranego lekarza rodzinnego w dowolnej przychodni, jak również do specjalistów i na diagnostykę. Jest to nowe rozwiązanie, wymagające jeszcze dopracowania. Muszę przyznać, że przetestowałem je osobiście. Największym plusem jest to, że nie trzeba stać w uciążliwych kolejkach, by zapisać się do lekarza w okienku rejestracyjnym. Pracujemy cały czas, by zwiększyć liczbę osób obsługujących infolinię, a tym samym skrócić czas oczekiwania na połączenie. Wprowadziliśmy szereg usprawnień, które mają na celu poprawę obsługi i skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z konsultantami Call Center. Jednym z takich rozwiązań jest udoskonalenie Portalu Pacjenta, z którego można również korzystać na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu udogodnieniu, pacjent może zarejestrować się i umówić na wizytę online z dowolnego miejsca, bez konieczności dzwonienia lub osobistego przychodzenia do przychodni.

Oferta dostępu do służby zdrowia na Ursynowie jest ogromna, mamy wysyp placówek prywatnych, które są doskonale wyposażone, kuszą mieszkańców swoimi ofertami. W jaki sposób jesteście konkurencją dla takich placówek?

Po pierwsze, inwestujemy w najnowocześniejsze wyposażenie naszych przychodni. W ostatnich latach zakupiliśmy najnowocześniejszy sprzęt, co pozwoliło na uruchomienie badań w ramach tomografii komputerowej, z zakresu okulistyki zakupiliśmy m.in. biometr optyczny, czy laser YAG. Do poradni kardiologicznych zakupiliśmy rejestratory holterowskie EKG oraz analizatory EKG, doposażyliśmy pracownie USG. Dokonaliśmy zakupu nowego mammografu. Każdego roku inwestujemy duże środki finansowe w wyposażenie przychodni i szpitala jednego dnia. Ponadto, co roku inwestujemy w remonty przychodni. Oprócz drobnych bieżących remontów został wykonany kompleksowy remont przychodni przy ul. Kajakowej. Planujemy ponadto w najbliższych latach kompleksowy remont przychodni przy ul. Na Uboczu , oraz przy ul. Romera. Znaczącym, by nie powiedzieć podstawowym zadaniem publicznej ochrony zdrowia jest udział w bezpłatnych programach zdrowotnych, inicjowanych przez miasto i dedykowanych dla mieszkańców Ursynowa. Najpopularniejsze w ostatnich latach to: program profilaktyki przed zachorowaniami na grypę, w którym zaszczepiono ponad 4,7 tys. seniorów, 400 dzieci i 1000 mieszkańców, program szczepień przeciwko HPV, gdzie zaszczepiono ponad 1000 osób, program profilaktyki raka piersi i raka szyjki macicy, gdzie przebadano ponad 1000 mieszkańców, program zdrowy uczeń, w ramach którego przebadano ponad 9 tys. uczniów ursynowskich szkół. W pozostałych programach zdrowotnych wzięło udział ponad 1400 mieszkańców naszej dzielnicy. Cały czas staramy się rozszerzyć ofertę publicznych przychodni ochrony zdrowia dla mieszkańców Ursynowa.

Pełni Pan funkcję radnego już czwartą kadencję. To już blisko 18 lat od kiedy angażuje się Pan w pracę rady miasta i jest inicjatorem ważnych przedsięwzięć. Jest Pan między innymi przewodniczącym Komisji Rewizyjnej, proszę nakreślić czytelnikom, czym zajmuje się Komisja?

Podstawowym zadaniem Komisji Rewizyjnej jest coroczne badanie wykonania budżetu oraz prace nad udzieleniem absolutorium dla prezydenta Warszawy. Jest to bardzo odpowiedzialne zadanie. Co roku wniosek o udzielenie absolutorium dla prezydenta jest opiniowany przez Regionalną Izbę Obrachunkową. Mam tą satysfakcję, że od wielu lat, gdy jestem wnioskodawcą tego wniosku, RIO nigdy nie miała do niego uwag. Ponadto Komisja Rewizyjna przeprowadza kontrole na zlecenie Rady Miasta, jest to bardzo odpowiedzialna i czasochłonna praca. Przypomnę, że w tej kadencji miedzy innymi prowadziłem kontrolę awarii kolektora przesyłowego do Czajki, kontrolę procedur antykorupcyjnych w urzędzie miasta oraz kontrolę nadzoru prezydenta nad przetargami zagospodarowania odpadami w MPO.

W jaki sposób znajduje Pan na to wszystko czas i jak ładuje pan akumulatory na tak intensywne działanie?

Polityka jest jedną z moich pasji, a zostanie radnym było również w pewnym sensie spełnieniem mojego poczucia obowiązku względem lokalnej społeczności. Nawet jeśli mam czasem problemy czasowe, obowiązki radnego są dla mnie priorytetowe. Ważne jest branie odpowiedzialności za inicjatywy jakie się podjęło. Mam ogromne oparcie w rodzinie, która wspiera mnie w mojej działalności. Ponadto moją pasją są podróże motocyklowe i każdą wolną chwilę im poświęcam. Objechałem na motocyklu prawie całą Europę, a ostatnio odwiedziłem Tunezję i Maroko, zakochałem się w pustyni. Nie ma nic bardziej odprężającego niż samotna jazda po piaskach Sahary i nocleg w namiocie pod gwiazdami.

 

MACIEJ WYSZYŃSKI – magister ekonomii, studia podyplomowe Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej. Z rynkiem finansowym i bankowością związany od 1995 r. Wieloletni manager w bankach i w instytucjach finansowych. Od 2006 r. radny Rady m. st. Warszawy, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, pierwszy przewodniczący Komitetu Audytu w m.st. Warszawa, członek Komisji Budżetu i Finansów, Ochrony Środowiska, Sportu, Rekreacji i Turystyki. Żonaty, troje dzieci, mieszkaniec Ursynowa, w wolnych chwilach pasjonat podróży motocyklowych nart, żeglarstwa i ekologii.

Wróć