Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

Dowiedz się więcej o ciasteczkach cookie klikając tutaj

Ruszyła SPPN na kolejnej części Mokotowa

12-02-2025 21:03 | Autor: zdm.waw.pl
Na początku lutego Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego na Mokotowie przesunęła się na południe do linii ulic Woronicza i Idzikowskiego, a w swojej centralnej części sięgnie ulicy Domaniewskiej. To około 7 tys. miejsc postojowych. Tym razem zmieniono sposób prac na nowym obszarze strefy, co powinno ułatwić wprowadzanie dodatkowych zmian.

Do tej pory z dobrodziejstw SPPN korzystali mieszkańcy Mokotowa do linii ulic Madalińskiego, Dolnej i Gagarina. Teraz jej granice zostały przesunięte do linii Woronicza, Domaniewskiej i Idzikowskiego. Od zachodu obszar poszerzenia sięgnie dotychczasowej granicy na ul. Żwirki i Wigury, od wschodu granicą będzie ulica Czerniakowska.

Od 3 lutego warszawska SPPN to ok. 67 tys. miejsc postojowych. Od początku stycznia przyjmowane są wnioski o abonamenty od mieszkańców nowego obszaru. ZDM szacuje, że jest tam ok 6,5 tys. osób, którym abonament przysługuje. Do końca stycznia przyjęto już ok. 5,5 tys. wniosków o wydanie tego uprawnienia. Przypomnijmy, że przysługuje ono mieszkańcom strefy, którzy rozliczają podatek PIT w Warszawie i mają auto.

Nowy obszar strefy to dodatkowe 314 parkomatów. Są to nowoczesne maszyny, które ZDM instaluje w ramach obowiązującej od tego roku nowej umowy na ich obsługę. Takie same urządzenia stanęły jesienią na Saskiej Kępie i Kamionku. Od lutego sukcesywnie będą wymieniane w całej SPPN. W sumie stanie ich w stolicy 2224.

Nowy obszar strefy jest już należycie oznakowany i wszystkie elementy konieczne do rozciągnięcia zasad SPPN na nowy obszar są gotowe. Tym razem zmieniono jednak kolejność prac, które zawsze towarzyszą uruchamianiu strefy. Przy wcześniejszych okazjach przed włączeniem nowego obszaru do SPPN dokonywano zmian w organizacji ruchu na ulicach danego obszaru, które były efektem konsultacji i przygotowanych na ich podstawie projektów. Te prace nie są bezpośrednio związane z wprowadzeniem SPPN, ale zawsze przy okazji ZDM dokonuje poprawek na ulicach.

Tym razem zmieniono kolejność, tym bardziej że na Mokotowie zmian jest mniej niż przy okazji poprzednich rozszerzeń. Poza oczywistym bonusem, czyli dużo lepszą pogodą do przeprowadzenia takich zmian, drogowcy mają większą elastyczność w wyborze wykonawcy czy wprowadzaniu ewentualnych korekt.

Wszyscy zainteresowani rozszerzeniem SPPN na Mokotowie znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania w krótkim informatorze. Wyjaśniono tam dokładnie, m.in. jakie są zasady działania SPPN, jakie stawki w niej obowiązują i komu przysługuje abonament.

Wróć